fredag, december 31, 2010

Best of 2010

När ni läser det här är jag på andra sidan jorden typ. Men för den skull kan jag inte strunta i årets topplista. Så jag är förutseende och har sammanställt den i förhand, redo att publiceras i dag. Det är är mitt 2010:

Årets baby: Min baby boo!
Årets smartass: Jag själv i vanlig ordning. Smart och väldigt väldigt dum.
Årets bild: Det är utan tvekan blixtarna från den där magiska och helt fantastiska helgen i fyren:
Photobucket
Årets gourmetmiddag: Den med mikrade köttpiroger och rödvin, till exempel.
Årets mest mobbade bild: Reportagejourbilden från tidningen som cirkulerade som samtalsämne i flera veckor på redaktionen.
Årets köttbit: Den feta oxfilén vi faktiskt egentligen åt på nyår 2009-2010 men som ändå platsar eftersom jag skrev om den i år:
Photobucket
Årets felsägning: Graviditetsbearnaise. Matberoende som jag är.
Årets bakfylla: Skulle egentligen kunna välja vilken helg som helst i mars men tror att den här efter en väldigt spontan fest var värst.
Årets napp: När vi spontant åkte ut och ryckte strömming. Massor med napp fick vi!
Photobucket
Årets tanke: Jag är inte en tjej.
Årets weekendresa: Den otroligt härliga, soliga och alldeles underbara resan till München.
Årets ondaste inlägg: Det där om vänskap.
Årets besatthet: Kristallkronor:
Photobucket
Årets skönaste kväll: När vi badade vedbastu till sent sent på natten, drack öl och kastade oss i vattnet som inte ens svalkade.
Årets bildgoogling: Tjurpungar.
Årets matorgie: Påsken då mamma och pappa var här och åt och åt. Och så åt vi lite också:
Photobucket
Årets (och livets) toppfemlista: Den jag kom på i fyllan en gång i min ungdom.
Årets historia: Kisshistorian från några år tillbaka, som jag äntligen delade med mig av.
Årets skönaste fredag: Då jag och fina vännen gick på långpromenad och gungade en solig försommardag:
Photobucket
Årets mysigaste helg: Helgen i skärgården.
Årets fråga: Hur vet han att det var drottningsylt?
Årets drömdag: Den dagen då jag både åt sushi, bullar, bakelser och julbord på samma dag. Oh my!
Årets konst: De där billjusen som jag fotade efter en firmafest:
Photobucket
Årets konsert: Hoffmaestro i somras.
Årets baksida: Att jobba som reporter. I regn.
Årets klipp: När jag klippte undercut. Fortfarande helnöjd.
Årets fiskeupplevelse: När vi lade kräftburar och tidigt morgonen efter vittjade dem:
Photobucket
Årets komplimang: ”Den perfekta rumpan” eller det där om att jag var cool.
Årets självplågeri: Att tänka på mat när jag är hungrig.
Årets vackraste kväll: Den där sommarkvällen då himlen bjöd på ett sällan skådat skådespel. Så vackert:
Photobucket
Årets byxor: Garanterat de svartvita grafiska byxorna som väcker uppmärksamhet väcker uppmärksamhet varje gång jag har dem på mig.
Årets projekt som inleddes med aldrig slutfördes: Det där med att jag skulle börja springa.
Årets godaste: Min egen hemmalagade sushi. Slår all köpesushi.
Photobucket
Årets eviga källa till skratt: Google Översätt.
Årets fundering: Finns evig kärlek?
Årets avslöjande: När jag bestämde mig för att sluta vara semihemlig och berätta the story om mig själv.
Årets finaste morgon: Dimma och soluppgång på väg till jobbet:
Photobucket
Årets ”jag lär mig aldrig”: Man ska aldrig googla symptom.
Årets mest efterlängtade: Min kamera.
Årets dåliga humor: Det här, bland annat.
Årets utmaning: Klädutmaningen, vad annars?
Photobucket
Årets nackdel: Att man inte kan få allt.
Årets omröstning: Behålla eller inte behålla, det är frågan. Och här är svaret.
Årets bittraste: Att mina kollegor fick läppja söt 250-årig champagne medan jag satt som kulturredaktör. Hmpf.
Årets hantverk: Den ”supersnygga” kannan jag gjorde på en keramikkurs:
Photobucket
Årets insikt: Att jag tydligen gillar snö. Börjar dock revidera min åsikt.
Årets argaste: Jag, när jag ledsnade på diskbänksslarvet på redaktionen.
Årets knark: Pizza, pizza och pizza.
Årets bästa köp: Jaja, jag vet att ni är ledsna på de där skorna nu, men vad gör man när det är pure love?
Photobucket
Årets resa: Ja, det är ju förstås den jag är på nu. Jag landade ju i Malaysia i dag.

Här är tidigare års listor: 2009, 2008, 2007 och 2006.

3 kommentarer:

Sandra sa...

Vilken fantastisk sammanfattning!
Gott nytt år !

marica sa...

Hittade nyss din blogg, och måste säja att blixbilden var helt underbar, de är svåra att ta!

Matilda sa...

Sandra: Tack! Gott nytt år själv!
Marica: Och tack till dig med! Som kuriosa kan jag berätta att jag tog den med en helt vanlig digital kompaktkamera! Det du!