onsdag, december 29, 2010

Ett, två, tre – hej då!

1. Nyordslistan för 2010 har kommit. Alltid lika roligt. En gång i världen, typ 2005, var magkänsla med på en nyordslista. Och det var så jag fick för mig att döpa bloggen till magkänsla. Jag ville ha ett annorlunda ord och så blev Matildas magkänsla en fin allitteration.
Tack vare att ordet var så ovanligt när jag startade bloggen är min blogg den högsta träffen om man googlar ”magkänsla”. Mycket nöjd över det förstås.

2. Jag vill ha en cigg! Jag vill ha en cigg! Jag vill ha en cigg! Är kanske resenerverna som spökar?

3. Sedan lunchen har jag gått runt och luktat matos. Den värsta sortens matos – fritös. Det värsta är att jag ska sitta med de här kläderna i morgon också. På en hel lång flygresa. För övrigt beklagade jag mig för min kollega tidigare för att få lite sympati. Men det fick jag förstås inte. Inte ens när jag gav honom hela handen och sa ”Kom hit och sitt här i min odör!” Jag tyckte det var en fin invit.

Och nu då? Nu återstår bara att säga hej då. Har förprogrammerat några inlägg och lovar försöka uppdatera er så gott jag kan. Annars återkommer jag om tre veckor! So long!

2 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Have FUN!

Matilda sa...

Och det hade jag!