onsdag, december 01, 2010

Bra för mitt varumärke?

Det har kommit en ny sökmotor som heter True knowledge och som enligt dem själva ska använda sig av ”artificiell intelligens”.
Jag tror att den ”artificiella intelligensen” är vanliga simpla människor som likt på Wikipedia kan skriva vad tusan de vill.

Eller ja, jag vet det. Min kollega uppmanade mig nämligen att gå dit och söka ”is Matilda Andersson human?”
Möttes av det här svaret:

Det där kommer vara till stor nytta för de som googlar mig alltså. Mycket stor nytta. Kan rent av säga att det stärker mitt varumärke. (Som om jag hade något, hahaha.)
Och jag kan konstatera är att den där artificiella intelligensen måste vara magisk eftersom den träffade precis rätt på samtalsämnena på redaktionen i dag. Läskigt va?

Och mitt i allt kunde den dessutom svara på frågor om min kollega också:

Känns skönt att svärta ner andras varumärke också. Nöjd. Hehe.

Inga kommentarer: