tisdag, december 28, 2010

Vilken respons

Oj vad många som hade åsikter om Twitter! Ska jag ta det som ett tecken? Jag gör det. Inget twittrande för mig.

Nu, fortsätta packa. Är snart i det där hysteriska tillståndet när hjärnan inte längre orkar spara mer information av typen ”kom ihåg att överföra pengar!”, ”solglasögonen, vart har jag solglasögonen?”, ”hur stort fick handbagaget vara nu igen? Måste kolla upp det!” och ”räcker två bikinis (bikinin? bikiniar?)?”

Fan vad jag längtar tills i morgon då det inte finns något mer att fundera på. Bara åka till färjan och sedan go with the flow. Och det lär vi tvingas göra. Mamma och pappa sitter (satt?) inte helt oväntat fast i Paris och konstaterade att de missat anslutningsflyget från Kuala Lumpur till Penang. Ser fram emot ett liknande scenario på torsdag. Inte.

Nu – packa, som sagt.

5 kommentarer:

Johanna sa...

Hoppas ni får en toppenbra resa! Kan erkänna att jag e jäkligt avis! :)

Ojsan sa...

Twitter är bra, så länge man kommer på saker att skriva. Det blir lätt "tråkiga" uppdateringar och då orkar ingen läsa. På FB "hör det till" att vara lite tråkig ibland också, haha! Men Twitter känns lite mer som att man lätt känner sig tvingad att krysta fram saker. Jag vet inte. För mig funkade det inte, men jag är ju lite av en periodare även då det gäller bloggen. Å andra sidan är ju Twitter perfekt om man vill uppdatera folk om vad man gör på sin resa, hint hint :) Eller för att kasta upp tankar och iakttagelser. Det lättaste är nog att prova själv tror jag! Prov-twittra.

Matilda sa...

Johanna: Det hoppas jag med! Tack!

Fox: Prov-twittra alltså. Okej, jag kanske får ge mig på det. Men inte nu under resan, då blir ju bloggen fullkomligt lidande! Tänkte ge den lilla datortid jag ämnar tillbringa där nere åt bloggen nämligen. Bra deal va?

egoistiska egon sa...

Jag tror det största misstaget är att folk tror att twitter är som ett mini-facebook. det är det inte. Man behöver INTE uppdatera för att nyttja twitter. Jag använder det skitmkt som omvärldsbevakning. Börja med att skapa ett konto och börja följ folk och företag du vill. Sen löser det sig, du kommer märka hur du vill använda det.

Matilda sa...

Egon: Det är lite så jag har sett det också, just som en otrolig källa till nyheter och omvärldsbevakning. Och som jag skrev, ingenstans sprider sig debatten lika fort som där. Ta bara prata-om-det som exempel.
Jag ska ta och prova när jag kommit hem från semestern.