måndag, december 06, 2010

Den Ultimata Spellistan

Jag håller på att sammanställa Min Ultimata Spellista. Den som ska vara som en väg in i mitt liv, en väg in i min musiksmak.
Den ska innehålla ALLA låtar som betyder någonting för mig eller har betytt något för mig genom åren. Eller bara låtar som jag tycker eller har tyckt varit jävligt bra. Alla kategorier, hela livet.

Jag är medveten om att arbetet nog kommer att ta resten av livet ungefär, men tänker försöka i alla fall.
Kan dock behöva lite hjälp. Är det någon som har några förslag på låtar som jag i er mening borde ha med? Eller har ni några exempel på låtar som har betytt något för er? Tar tacksamt emot förslag.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Inför 2010 gjorde jag en lista med de 100 bästa låtarna från 00-talet (som fanns på Spottan), nu har jag i och för sig för mig att du inte har det programmet? Annars:

http://open.spotify.com/user/nennic/playlist/11oDaxjHGklk1aGI1Rahnn

Matilda sa...

Jo, jag har spotify. Det strulade ett tag här på Åland i och med att Åland har ett eget domännamn men rent fysiskt tillhör Finland. Så vi hamnade i något mumbojumbo. Ska genast kolla din lista!
Tror min lista blir betydligt längre än 100 låtar dock. Och då är jag stenhård med vilka låtar som får komma med.

Jenny sa...

Jag körde lite bra, lite minneslåtar (fick tex ett samtal om att farfar dött till Your love alone is not enough, passande nog kan tyckas.

Matilda sa...

Lite så blir det för mig med. Lite minnen (som inte alltid är så bra) och lite bra. Den blir låååång i alla fall.