måndag, december 27, 2010

Har tankarna på annat håll

Nu, nu börjar jag få resfeber. Men det är inte så konstigt heller, vi drar ju om bara någon dag. Oroar mig lite över flygläget också. Jävla fransmän som inte kan hålla flygplatsen i skick när vi ska mellanlanda där.

Och så oroar jag mig över att jag inte kommer att hinna med allt jag ska göra. Vilket inte är särskilt ovanligt. Jag skjuter upp allt till sista stund och sedan får jag nästan magsår när jag ska försöka hinna få allt gjort. Det slutar med att jag gråter av trötthet och svär av ilska. Så jag har något att se fram emot.

Tankarna är upptagna av vad jag inte får glömma i packningen och allt jag måste göra innan vi åker. Handla kattmat! Och så strukturerar jag upp vad jag behöver ha i handbagaget eftersom risken att bli av med resväskan är överhängande. Flygplatsen i Paris är den flygplats där flest bagage försvinner och till på det är det väderkaos.

Mycket att tänka på som sagt. I morse var jag så förvirrad och disträ när jag vaknade att jag var övertygad om att jag hade försovit mig. Skuttade upp, drog på mig ett par jeans och sprang till toan. Först när jag hade kissat och vaskade av ansiktet kom jag på att jag hade en halvtimme på mig i alla fall, inte fem minuter.

Och mitt i allt det här ska jag jobba.

2 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Låter precis som mig. Alltid nervvrak innan jag ska åka.

Matilda sa...

Ja, jag vet inte varför man stressar upp så där mycket egentligen. Det är ju helt onödigt!