torsdag, december 02, 2010

Såsig och stressad = ingen bra kombo

Hjärnkapaciteten är inte på topp om man säger. Sitter och skriver på en text som inte vill komma ut ur mig. Den vill ligga där och gro, men det får den inte så jag försöker tvinga den ur mig.

Det går så där. Skallen vill mest tänka på intelligensbefriade saker som hur kul det skulle vara om man var tvungen att sjunga allt man sa. Det skulle vara ganska jobbigt, men kul. Jag tror också att man skulle bli en djävulskt bra sångare till slut. Så mycket övning måste ju ge färdighet.

Såsandet i hjärnan gör däremot inte magen gott. Jag är stressad som en gnu och slits mellan två stolar på jobbet. Dels som reporter och dels som redigerare. Lite hattande här och lite hattande där, känns det som.
Värst är rävsaxen jag hamnat i. Jag ska skriva en text som jag själv väntar på i redigeringen. Inte optimalt kan jag säga.

Inga kommentarer: