lördag, december 11, 2010

Och så här kan jag hålla på i evigheter

Jag är hungrig.

Jag är sugen på kräftor. Åh, tänk er kräftor som är så där perfekt salta. Men ost och kex och annat gott. Eller vitlöksbaguetter kanske. Åh, brushetta! Det vill jag ha. Eller snittar överlag. Sådana där små laxknyten med mumma i mitten. Tunnbrödsrullar med renkött och pepparrot. Eller vad som helst med pepparrot egentligen. Pepparrotssås och kokt frukostkorv och potatis! Gud vad gott det skulle vara. Eller smörgåstårta kanske? Smörgåstårta med polarbröd och lax och räkor. Eller åh, nu vet jag: Annas vitlöksgratinerade musslor. Det vill jag ha. Med massor med smält ost på också. Eller pizza med massor med smält ost. Fast nej, jag vill nog hellre ha fruktsallad. Sådan som man gör själv. Med friska frukter. Eller glass kanske? Marscaponeglass! Med chokladfondant eller vad det nu heter. Som man äter på restaurang. Och först ska man ätit lammfilé med rosmarin och timjan och jordärtskocksmos. Eller jordärtskockssoppa med knaperstekt bacon. Eller potatis och purjosoppa med knaperstekt bacon. Eller amerikanska pannkakor med fetaost och bacon och massor med lönnsirap. Gud vad gott!

Alltså. Jag bör nog gå och handla mig något att äta snart innan jag dreglat ner hela tangentbordet.

Inga kommentarer: