söndag, december 05, 2010

Har julpysslat i dag

I flera veckors tid har jag tänkt göra en egen krans att hänga på dörren. Hade en stomme liggades och bad pojkvännen hugga ner en lagom skabbig en som jag kunde använda.
Och i dag fick jag det gjort.
Photobucket
Eftersom jag har köpstopp (som om ni har kunnat missa det) så fick jag ta vad jag hade hemma. Lite gamla kottar, fejklingon och några julgranskulor plockade jag fram.
Photobucket
Så klippte jag enen i lagom stora kvistar och började tråckla in dem mellan springorna på stommen innan jag snurrade ståltråd runt alltihop.
Photobucket
Och voila! Så blev det en krans.
Photobucket
Dekorationen blev lite sisådär. Kottarna var för stora och valdes bort. Helst hade jag velat ha små röda fina äpplen och rött sidenband. Men man tager var man haver.
Photobucket
Nu hänger den i alla fall på dörren och ger mig julstämning varje gång jag ser den.

2 kommentarer:

Åsa sa...

Jättefin krans, så jämn!
Smart att använda dej av köpt stomme, ja knoade ihop en av videpinnar vilket gjorde den lite.. hmm.. ja, ojämn :)

Matilda sa...

Haha. Ja det var lätt att få den jämn när man hade en stomme. Kostade typ inget på sparhallen förra året. Lär säkert finnas nu också. Som tips till nästa år alltså.