torsdag, december 02, 2010

Abstinensen börjar komma

Varför finns det så mycket snygga kläder just nu?! Varför hängde det häromdagen en så snygg klänning i ett av skyltfönstren som jag går förbi så gott som dagligen? Och varför drömmer jag fortfarande om den?

Och varför har H&M en så snygg klänning till salu nu? Varför har de också en snygg kavaj och ett par skitsnygga skinnbyxor som jag faktiskt vill ha? Och framförallt: Varför har de reklam på sina snygga kläder överallt när jag försöker att undvika att gå in på deras webbshop och klicka loss?

Varför fortsätter modebloggarna jag faktiskt läser ibland att lägga upp snygga bilder på sig själva i de mest häpnadsväckande outfitarna? Varför känns det som ett tålamodsprov varje gång jag går in på deras bloggar?

VARFÖR FÅR JAG INTE KÖPA KLÄDER FÖR?!

Alldeles snart har jag avklarat två månaders totalt köpstopp. Det börjar märkas.

2 kommentarer:

mamaMill sa...

Du är duktig!!

Matilda sa...

Tack! Äntligen någon som tycker det! Haha!