fredag, december 17, 2010

I kväll då


Jag dricker öl och hänger framför datorn. Har haft vännerna över på middag och druckit en massa vin och spelat spel. Nu är jag vansinnigt sugen på krogen och svär över faktumet att jag bor mitt i skogen.
Om jag bodde i stan hade jag köpt skorna i dag och gått ut på krogen i dem. Är ruggigt sugen på att ragla runt och snacka fyllesnack med halvkända människor. Som det brukar vara alltså.

Och så är jag vansinnigt sugen på att hångla upp de där skorna i brygga och få dem att älska mig så som jag äskar dem. Typ. Jag är fan kåt på dem. Nästan på riktigt.
Och så är jag sugen på en cigg. Rökfria jag liksom. Eller en halv cigg snarare. En hel får jag nickokick av.

Nej, jag borde inte skriva här nu med promille i kroppen. Det tar så lång tid när jag måste gå och rätta alla slagfel och så blir det så osammanhängande och intetsägande.
Så nu går jag. Ut och letar upp en cigg eller så.

Inga kommentarer: