söndag, december 19, 2010

Huslig som fäen

Jag måste ha slagit mig i huvudet den här lediga veckan. Känner inte igen mig själv nämligen. Jag är ju en slacker vars enda huslighet sträcker sig till att laga mat. För det är både kul och gott, så enkel anledning till det intresset.

Men den här veckan har jag städat lite smått (!), bakat lussebullar (!!), lagt in tre olika sorters sillar (!!!) och släpat in och klätt granen (!!!!). Som grädde på moset fixar jag precis just nu julskinkan. Den ligger i folie och gottar sig i ugnen. Har aldrig gjort det förut, men hur svårt kan det vara?

Dessutom har jag betat av så gott som alla punkter på min evighetslånga att-göra-lista. Till och med handtvättat sådan där skit som blir liggande längst ner i tvättkorgen i hundra år eftersom man aldrig orkar ta itu med det. Det enda jag har kvar är att bädda rent i sängen och stryka mängder med skjortor som jag haft i den senaste tidens klädutmaning. Sedan är tamigfan allt gjort.

Are you impressed? I am impressed!

2 kommentarer:

Linn sa...

Oh so impressed!

Matilda sa...

Tack tack. Känns bättre när någon annan hjälper till att slå mig för bröstet. Hehe.