fredag, augusti 27, 2010

I dag är jag blåst

I dag har jag måndag. Eller om det verkligen är fredag jag har. I alla fall är jag dum som en ko. Blåst. Och fumlig.

Först hällde jag ut en hel mugg kaffe över mig själv, golvet och min stoppade kontorsstol. Fick torka i sju och ett halvt år för att få upp skiten. Och nu sitter jag och luktar surt kaffe, trots att jag försökte blöta jeansen för att få bort kaffet. Mumma.

Och alldeles nyss sa min kollega: ”Är det någon som har en trea att låna ut?”
Intelligent som jag är sa jag: ”Vaddå en trea, vad är det?”
Redaktionschefens svar var ganska klockrent: ”Jo du vet Matilda, det finns folk som bor ovanpå varandra i samma hus i så kallade lägenheter ...”

Jaha. En sådan trea.

Har jag sagt vad jag hade för poäng på Mensatestet jag gjorde en gång?

2 kommentarer:

Ojsan sa...

Haha! Måste erkänna att det tog till förklaringen innan jag fattade vilken sorts trea det handlade om. Tänkte direkt på pengar (har någon en femma att låna), men det passade ju inte riktigt med "en trea" då kanske!

Matilda sa...

Haha! Härligt att det inte bara var jag som var lite tillfälligt blåst! ;P