fredag, augusti 06, 2010

Sätter lite färg på tillvaron

När vi flyttade till huset för lite drygt ett år sedan var vi båda så himla trötta på att fatta beslut. Efter att ha valt allt från hur listerna skulle se ut till tapeter, färg på fogen i badrummet und so wieter stod det oss upp till halsen.

Därför hängde vi lite godtyckligt upp lite gardiner här och var utan någon större känsla. Och det står mig nu upp i halsen ironiskt nog.
Så medan mamma och pappa var på besök och jag var frisk fixade jag om sovrummet lite. Saknade värme därinne och went ballistic och valde en himla otippad färg.

Nåja. Här är resultatet. Och strunta i den obäddade sängen.
Före:
Photobucket
Efter:
Photobucket
Bort med de blåa lakanen bara så blir det nog bra. Nästa projekt är vardagsrummet.

6 kommentarer:

Tesa sa...

Blev verkligen skit fint med dom nya gardinerna (helt klart värda alla slantar!) och mattan! :)

åsa sa...

jättebra! e de marimekko? :)

Matilda sa...

Tesa: Ja jag gillar dem starkt! Mycket roligare sovrum nu.

Åsa: Nope, några färdigsydda från Tyger och sånt. Svindyra så de skulle kunna ha varit marimekko. =)

mille sa...

jättefint, men jag tyckte det var det redan innan, haha!

mille sa...

jättefint, men jag tyckte det var det redan innan, haha!

Matilda sa...

Mille: Haha, tack. Omväxling förnöjer, även om jag också tyckte det förra var okej. =)