tisdag, augusti 24, 2010

Planer vs tid

Jag har stora vida planer just nu.
Klä om en fåtölj nu när jag äntligen hittat ett tyg, gräva fram de gamla nedpackade lådorna med porslin som finns någonstans i garaget och inventera dem, fixa en massa bilder och lägga upp på bloggen, fixa andra bilder till ett best-of-summer-facebookalbum/blogginlägg, sy kuddöverdrag som matchar nya mattan, läsa och kommentera bloggar eftersom jag ligger grymt mycket efter, laga oxbringa och tvätta utemöblerna och olja in dem inför hösten. Bland annat.

Det enda tråkiga är att det krävs tid till detta.

Så som läget är nu har jag inte handlat på evigheter, inte tvättat på två veckor, inte packat upp väskor från resor och övernattningar på olika platser, inte postat ett paket som jag haft i bilen i snart en vecka, inte vattnat blommorna, inte vikt och hängt in provade kläder i garderoben på en månad, inte plockat ur diskmaskinen som varit ren i fyra fem dagar och inte öppnat post på en vecka. Bland annat.

En ekvation som inte går ihop helt enkelt. Hur hinner folk med saker?

2 kommentarer:

Hanna sa...

Det gör de inte... Men om de gör det så prioriterar de och bara gör det som är roligt ;)

Matilda sa...

Haha. Ja, det är klokt.
Jag har gjort en massa tråkigt idag och borde rimligtvis alltså bara få göra roliga saker i morgon.