fredag, augusti 27, 2010

Skillnad på dum och dum

I dag var jag blåst, men det är ingenting i jämförelse med kockobellona som gjort och ligger bakom den här filmen. Skrämmande dumma. Skrämmande skrämmande dumma.

Edit: Vid närmare eftertanke vill jag inte ha filmen här. Jag vill inte egentligen bidra till att dens budskap sprids vidare. Vill ni se den, klicka på länkarna nedanför.


Läs mer om debatten kring valfilmen här eller här eller egentligen på vilken jävla hemsida som helst. Lika skrämmande är folks kommentarer under artiklarna.

5 kommentarer:

Hanna sa...

Riktigt skrämmande det värsta är att det är så grymt många som tycker såhär ute i stugorna.

Illwill sa...

Inte för att jag vill påstå att du är sjukligt korkad, då jag inte känner dig.

Men nog vore det skoj om ni kunde förklara på vilket sätt det är "dumt"? Jag gissar att både bloggägaren och Hanna är tonåringar, men jag är intresserad ändå.

Förklara gärna hur vi ska klara en utgift på närmare en miljard om DAGEN (det är vad invandrarna + biståndet kostar) och samtidigt kunna betala ut pensioner och övrigt? Det har ju inte gått på länge trots allt.

Visst, ni var inte med på 80-talet när det hela började, men det finns rätt många av oss som var det.

Ni kanske borde återgå till att blogga om smink, alkohol och sex då ni uppenbarligen inte har nödvändiga kunskaper för att uttala er om saker som faktiskt spelar roll?

egoistiska egon sa...

Vill inte heller blogga om det.

Bästa frågan på twitter igår - vad ska de invandrande pensionärerna välja?

Och så en generell fråga, när vi ändå har en sverigedemokrat på tråden - de här flyktingarna som Sverige absolut inte ska ta emot, var ska de ta vägen istället? Danmark?

Hanna sa...

Hej Illwill!
Kan bara informnera om att jag är 33 år och utbildad Socionom så jag tror att jag vet vad jag pratar om. Mvh Hanna

Kalle Stropp sa...

Varför svarar du inte på Illwills fråga, Hanna? Hur ska vi ha råd att försörja en växande grupp av bidragsberoende invandrare? Varför ska vi ta på oss den kostnaden samtidigt som pensionerna sänks pga. pensionsbromsen? Varför väljer du att prioritera utlänningar som aldrig har bidragit till den svenska välfärden framför svenska pensionärer som har jobbat hårt och betalat världens högsta skatter under hela sina yrkesverksamma liv?