tisdag, augusti 03, 2010

Sammanfattning, semester hemhemma

Det började med djupa samtal. För djupa. Som att gräva i det innersta och kasta ut det vi hittade, peta i det och sedan försöka sätta in det obemärkt igen. Det går inte. Men jag tror det behövdes.

Som tur var fanns det bubbel i närheten. Riktigt bubbel till gudomliga jordgubbar och äcklig mörk choklad.
Och tre av de bästa i världen.

Sedan gick vi ut och åt tills vi sprack. Då drack vi drinkar istället. Invigde dansgolvet för kvällen och dansade så svetten rann. Bokstavligt talat. Skrattade oss harmynta och avbröt varandra och skrattade mer.

Trög morgon. Trött och bakis. Men hela härliga familjen samlad och kusinerna och syskonbarnen och mormor och mostrar och alla ni vet.
Kramar och mat och miljoner bilder i kameran och äntligen dusch.

Treo och kaffe och ladda om. Nästa fest. Älskade vännerna och en flaska vitt. Gamla minnen, uppdatering av liven och kramar. Och så skrattade jag tills jag fick ont i magen. Även det bokstavligt.

Party party. Krog och dans och shots och åthelveteförfull. Tequila och ren sprit och röka halv cigarett. Och tappa ut hela väskinnehållet i garderobskön. Trilla och kräkas och ångest ångest ångest. Och säga till taxichauffören "det är jag som mår dåligt" och inte orka åka hela vägen till mamma och pappa utan sova hos vännen.

Och nu snackar vi ångest. Trasiga skor och smutsiga byxor och banna mig själv för oansvarigheten. Intala mig att jag borde bete mig som 29 och sedan ha mer ångest.
Så sov jag till fyra på soffan och vaknade till liv vid kvällskvisten. Äntligen!

Ny dag och mamma sjuk och jag seg. Shopping med pappa och köpa linnen och prova sju miljoner plagg. Och prova lite mer och köpa lite mer och åka till Ikea. Äta vaniljbulle med pappa och hitta allt jag skulle ha.
Mysmiddag hemma och mer kramar med familjen.

Rostade smörgåsar med avokado och te. In i duschen, packa väskan, in i bilen, trött trött trött. Vakna av kusinen som skrek och trots det gilla läget. Äta glass och kissa och framme!
Skjuts till bussen och jag är på centralen med väska, en stor otymplig matta och en toasits. Hemma ikväll.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Saknar dig redan!!!

Linn sa...

Fint skrivet!

Matilda sa...

Hanna: Saknar dig med!
Linn: Haha, tack! Rakt upp och ned bara ju. =)