torsdag, april 08, 2010

Ett urval från påsken

Påsken i år handlade mest om mat och att umgås med mamma och pappa. Och inte mig emot, det var superhärligt. En hel del fick vi också gjort här hemma. Bland annat blev de fula kopparrören i badrummet, på toan och i tvättstugan målade. Men det har jag ingen bild på.

Maten däremot. Den har jag bild på. Bjuder här på ett urval av vad vi svullade:
Photobucket
En dag var vi på påskbord på restaurang. Fanns precis lagom mycket gott att välja på. Här är en del av förrätten.
Photobucket
Mamma.
Photobucket
Och pappa och jag. Med var också två vänner. Pojkvännen var hemma med magsjuka.
Photobucket
En annan dag lagade vi plankstek. För första gången i mitt liv. Köpte till och med en sprits för att få till de ”rätta” vågorna på moset.
Photobucket
Och så här fint blev resultatet. Smakade finfint också.
Photobucket
Eftersom det var fint väder fikade vi också utomhus för första gången. Kaffe och mormors bullar. Dagen efter somnade både jag och mamma liggandes här i t-shirt. Gött!
Photobucket
Så var det påskafton och påskmiddag med pojkvännens pappa, min mamma och pappa och två vänner.
Photobucket
Dukade så påskigt vi bara kunde, med tanke på att vi inte ägde något påskpynt alls (utom de här äggen och små kycklingar som jag köpte för ändamålet) måste jag säga att vi lyckades ganska bra.
Photobucket
Vi lagade vansinnigt goda förrätter och drack mousserande vin till dem.
Photobucket
Och så provade vi massor med nya recept. Den här laxen was to die for. Mums.
Photobucket
Så här såg min fulla tallrik med lamm och annan god påskmat ut.
Photobucket
Allt avslutades förstås på bästa sätt: Med en vansinnigt god efterrätt som vännen L hade lagat. Fint som snus.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kan du inte lägga ut recept på mästerverken? :)

Fia sa...

fy fasen vad mumsigt och nice ni haft det i påsk. Du... jag tror du är riktig gourmand=) mums så goda bilder=)

Matilda sa...

Anonym: Okej, vi byter: Ditt namn mot mitt recept. Deal!? ;)

Fia: Och det är först nu du har fattat det? ;P
En rejäl och god middag är ju som ... bra sex.

egoistiska egon sa...

Åh blir ju SKITHUNGRIG av detta. Need the RECEPT. Jävlar vad duktig du är på mat!

Erica sa...

Mmm..man blir ju just inte alls hungrig när man tar del av det här?! =)

Matilda sa...

Egon: Haha, får se om jag lägger upp några recept. Har inte riktigt tid med det den närmsta tiden tyvärr.

Erica: Jag är kräkmätt efter lunchen så jag blir inte ens lite lite sugen på den där läckra cheesecaken L hade bakat. Imponerande va?! =)