måndag, april 19, 2010

Min toppfemlista, alla kategorier

I fyllan och villan en gång i min ungdom gick jag och Bosse, ja han hette (heter?) så, till korvmojen på torget för att äta fyllemat.
Jag beställde mos med rostad lök och dill och njöt i fulla drag av den läckra (?) kombinationen.

Deklarerade då stolt för Bosse att mos med rostad lök och dill var på topp fem av de bästa grejerna i mitt liv, alla kategorier. Fast ja, om man bortser från människor.
Listan såg ut så här:

1. Sex
2. Cigg
3. Alkohol
4. Vitlök
5. Mos med rostad lök och dill

Kan bara konstatera att den inte förändrats nämnvärt sedan dess.

6 kommentarer:

mamaMill sa...

ciggen hoppas jag dock droppat lite längre ner? :)

Matilda sa...

Japp. De finns inte med längre. Inte alls faktiskt!

Hanna sa...

vitlök?

Matilda sa...

Hanna: Ja vitlök! Det är ju finfint! =)

Än så länge bara E. sa...

Tänkte samma som kratthaggan:

du har ju faktiskt slutat röka. Så nu till frågan: vad har tagit 2:a plats istället för ciggen? Har allt under bara flyttat upp o vad har isåfall tagit 5:e plats??

;-)

Matilda sa...

Erica: Jag skulle säga att allt hoppat upp. Vad som hamnat på femteplats är jag dock osäker på. Vet inte ens om mos och vitlök finns kvar ... ;)