söndag, april 11, 2010

Fick klartecken

I går gissade folk att jag var 25 år. I går fick jag visa leg för att komma in på ett ställe som hade 20-årsgräns. I går var vansinnigt roligt, delvis på grund av ovanstående.

När man har åldersnoja big time är det de små sakerna som gör det.
Fast i och för sig. Häromdagen fick jag klartecken från åtminstone tre arbetskamrater att jag fortfarande är så ung att jag utan problem kan komma undan med att vara kalasfull och gå hem med skorna i handen.

Och det var ju himla tur med tanke på i går.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är den okrönta drottningen av åldersnoja, eller jag kanske var de för dagen då jag äntligen fyllde 30 år så gick den över eller i alla fall minskade ordentligt. Kanske för att de på nått sätt bara är att gilla läget eller för att jag i sinnet aldrig kommer vara en dag över 25. Och jag kommer alltid oavsett ålder ta varje chans jag får att vingla hem med skorna i handen.
Kicka

Matilda sa...

Kicka: och jag som trodde jag var den okrönta drottningen! =)
Ja, många säger att det är värre att fylla 29 än 30 och jag hoppas VERKLIGEN att det stämmer. Har jag lika mycket ångest om ett år tar jag livet av mig! ;P
Och du, vi borde vingla med skorna i handen ihop snart! Kram!