söndag, april 04, 2010

Men nu börjar det ordna upp sig

Bortser man från morgonen i går blev dagen skön. Åkte till affären med mamma och strosade lite där innan vi åkte hem igen. Jag gick till garaget och grävde fram två stolar av utemöblemanget medan mamma fixade kaffe och smörgås.
Sedan läste vi tidningar och drack kaffe i den riktigt varma vårsolen. Ett tu tre hade jag somnat och sov i en timme. Hade till och med lite snygga t-shirtränder efteråt.

Så lagade vi brakmiddag. Påskbuffé med massor med gott och så kom vännerna över så åt vi tills vi sprack. Och då åt vi lite till. Och avslutade det hela med en varsin irish coffee. Gött.

Drömde däremot helt sinnesjukt i natt och har vaknat flera gånger och varit alldeles genomsvettig. Så svettig att det rann om mig. Mardrömmar i kombination med duntäcke är inte att leka med, tydligen.

Nu har mamma och pappa åkt hem igen. De många milen bort. Och det är alltid lika tråkigt. Blä. Men det har varit mysigt att ha dem här i nästan en vecka. Livet känns lite mer innehållsrikt och betydelsefullt när de är här. Och så har jag lyckats glömma bort det tråkiga och ledsamma lite grann. Det är positivt.

2 kommentarer:

Erica sa...

Kan verkligen ana mig till att det känns tufft att släppa iväg mamma o pappa igen! Hoppas det inte tar så länge förrän ni ses igen!

Däremot är det dags för oss att försöka få till en fika så småningom igen. Att det liksom inte rinner ut i sanden och dröjer lika länge igen ;-). Eller vad säger du?!

Matilda sa...

Det känns som att det alltid är för lång tid mellan gångerna jag och mina föräldrar ses. =)

Absolut måste vi fika snart igen! Jag är ledig i morgon? ;)