onsdag, december 31, 2008

Ett år – ett liv (eller något annat klyschigt)

Årets...

Ondaste: Magsår. I februari konstaterade doktorn att jag hade heliobakter i magen och magsår. Ajaj. En hård höst och vinter sätter sina spår.

Följetong: Huset. Presenterade projektet 11 januari och har sedan dess ältat och ältat och ältat om det.

Sämsta humor: Pension. En ordnörds riktigt dåliga humor. Sånt där skrattar jag åt på jobbet en övertrött dag.

Klantigaste:
Körde in i garageväggen och pajade nya fina bilen.

Klantigaste nummer två: När jag nästan pajade nya fina älskade datorn och lyckades få ljudet att försvinna. Jag som trodde att jag kände Mac.

Nya kunskap: Layout. Gick en intensivkurs på jobbet i redigering. Hann bli ganska bra. I dag minns jag typ ... ingenting.

Färg: Rosa. Det började med att jag köpte ett par rosa apsnygga skor. Sedan bar det av mot fördärvet.

Svettigaste:
Köket. 160 kollin att plocka på ta-det-jävla-självlagret. Fy fan vad jag stank äckligt efteråt.

Mest förvånande: Min egen dödsannons.

Nära ögat: Jobbet. Nu i efterhand kan jag se att jag i somras var nära att gå under av jobb. Att gå in i den berömda väggen eller vad man säger.

Dopp: Togs den 26 juli. På köpet fick jag också årets brännskada.

Fundering: Damn I wish I was a lesbian. Återkommande gånger under året har jag funderat på hur det skulle vara att vara homosexuell. Undrar om jag haft tonårhormoner i efterskott?

Mest förväntade: Min katt försvann i början av sommaren. Som varje sommar. Hon var borta i drygt tre månader innan vi hittade henne.

Mest uttjatade frågor: När ska ni gifta er då? Är det inte dags att skaffa barn snart?
Höll på att kräkas på alla som mitt i allt hade blivit så himla intresserade av mitt liv och mina beslut.

Snyggaste: Nya köket. Älskart!

Bröllop:
De var tre. Tre veckor på rad. Alla lika trevliga och med lika snygga brudpar.

Värsta: Hemresan från min och pojkvännens båtluff. Har aldrig varit så rädd. Har aldrig kräkts så mycket. Och tänker aldrig mer åka liten båt i hård vind. Fy.

Beslut:
Har fattat två livsavgörande beslut i år. Det ena om att bo här, det andra om att sluta som chef.

Mest uttjatade: Min vikt. Mitt mopeddäck till mage. Mina lår. Ja, ni vet. Sju kilo på typ ett år gör skillnad.

Låt: Har lagt upp massor med bra låtar på bloggen under året. Men ingen av dem tar hem priset som årets låt. I stället gör den här det. Sjunger den minst en gång i veckan numer.

Värsta fylla: Den 4 oktober. Klockan halv tolv hade jag kräkts två gånger, pratat med tio helt okända människor, raglat omkring ensam i en timme och nästan ställt mig och dansat ensam på ett tomt dansgolv.

Mysigaste: Midsommar på en så gott som öde ö i skärgården. Fina vänner, god mat och en värmande sol. Kan knappast bli bättre.

Visdomsord: ”Det är inte konstigt att allt är lite konstigt när jag själv är lite konstig”. Ibland är jag klok. Hahaha!

5 kommentarer:

egoistiska egon sa...

såna här listor är så roliga! :) jag (!) ser fram emot när ni flyttar in i huset.

Daniela sa...

håller på dina årets mest uttjatade (Giftermål, barn och vikt)
Gott Nytt År!

Anonym sa...

Gott nytt år till er!

Anonym sa...

Vilket härligt inlägg!!
Nåt sånt här borde kanske alla göra, för att sammanfatta året lite,liksom :-)

Kram på er o GIVETVIS ska vi fira nyår tillsammans nästa år!! Detta var bara ett dumt undantag ;-)

(Vi hade det riktigt, riktigt trevligt, hoppas ni med - ändå?!?! ;-))

Matilda sa...

Egon: Jag med!

Daniela: Haha! Kanske är något med den här byn vi bor i?

Matilda N: Detsamma! Hoppas ni får ett bra 2009!

Erica: Känns gött att blicka tillbaka ibland. Få lite perspektiv på saker och ting.
Vi hade det också trevligt! Men nästa år... då blir det ännu bättre. Haha! =)