onsdag, februari 06, 2008

Dumma dumma dumma jag

Stressen är inte bra för mig. I morse gjorde jag något jag aldrig gjort förut. – Pajade bilen.

Buhuuu.

Var stressad som tusan och skulle ut ur carporten. Grannen hade parkerat skitnära mig och jag hade tajt att lyckas komma ut och svänga runt.
Så tyckte jag att det var grönt, rattade för fullt och bang!

Körde höger fram rakt i väggen på carporten. Blinkersen, alltså inte glaset utan hela jävla lyktan låg på marken nedanför bilen. Själva lampan hänger som en ledsen liten tamp där fram. Och plasthöljet som sitter som ett skydd nertill blev helt sönderskrapat.

Dumma dumma jag. Jag ska inte stressa så att jag pajar fina Sixten.
Säkert är det han där uppe som straffar mig för att jag så sent som i helgen sa att jag ALDRIG kört i eller på någonting. Jag ska förbanna sluta säga såna saker.

5 kommentarer:

mamaMill sa...

Oj då :/ men se det som ett tecken! du ska sluta stressa! :D

Petra sa...

Hihi, vilket gulligt namn på en bil.

Matilda sa...

Mille: Jo, jag vet. Det var ett förbannat dyrt tecken bara!

Petra: Jaså? Sixten? Min gamla bil hette Rolf, kanske inte lika gulligt.

mamaMill sa...

Tror dock ändå din hälsa är värt mer än bilen i längden.. Eller föresten - det e ju ganska långt att gå från geta! Bilen vill du inte bli av med :D

Matilda sa...

Absolut! Va snällt sagt. Min hälsa är nog viktigare än dumma bilen.
Fast... jag bor ju där jag bor, det har du rätt i.