tisdag, februari 26, 2008

Jag är en snäll flickvän

Ibland slår det mig att jag minsann är ganska bra. Jag är i alla fall inte en sån där gnällig flickvän som gråter varje gång pojkvännen lämnar henne. (Jo, det finns sådana. Lovar.) Jag är en snäll flickvän i stället. Gnäller bara när det är befogat. Och är inte det minsta svartsjuk.

Jag låter till exempel pojkvännen gå på danskurser med en annan tjej eftersom jag hatar att dansa när någon annan håller i mig. Han och hon tycker att det är jättekul, så då är det klart att de ska få gå.

Och jag var inte ens svartsjuk när en annan tjej berättade att hon med jämna mellanrum drömde sexdrömmar om min pojkvän. Mamma har dessutom sagt att samma tjej är väldigt förtjust i pojkvännen.
Men jag känner ingen svartsjuka - bara glädje, för pojkvännens skull. Och lite stolthet också på något konstigt sätt.

Och i går var jag mer än snäll. Jumbojättesnäll. Jag lät honom välja färg på väggarna i tvättstugan!
Utan att pefektionist- och peta-i-allt-Matilda lade sig i alls, tro det eller ej!
Är han riktigt snäll och fortsätter laga lika goda grytor till middag som i dag kan han få välja färg på väggarna i groventrén också.

Men förstås. Bara om jag får bestämma resten!

5 kommentarer:

Tesa sa...

Jag och fredric har faktikst gjort en deal,om vi nu ska köpa hus snart.. Så han ska få fixa garaget totalt, och jag ska få inreda Hela Huset själv.. ;)

Petra sa...

Vad blir det för färg i tvättstugan då? :)

Matilda sa...

Tesa: Fusk! Pojkvännen har alldes för mycket åsikter. Vi slåss ju om allt! =)

Petra: En grågrön färg. Lite sådär lantlig på något vis. Helt okej faktiskt.

Petra sa...

Låter ju helt okej. Och vad kul att inreda ett helt hus sådär. Man blir ju lite avis. Har ni vedeldad bastu och havsnära? :D

Matilda sa...

Det är inte kul... Svårt och dyrt i stället. =)
Eller okej, det är kul, men vore enklare om jag och pojkvännen kom överens och om man hade lite fetare plånbok.

Ingen vedeldad bastu pga brandrisken, men en vanlig el. Och ja, det är kanske 25-50 meter till vattnet. Vi har en strandtomt.