onsdag, februari 20, 2008

Sol och måne, alla stjärnor som han tänt

Rubriken syftar till en psalm som vi blev tvingade att sjunga på lågstadiet. Och ja, jag är så gammal att vi sjöng psalmer i skolan.
Och för att helt tappa spåret från det jag tänkte skriva, hörde jag en kul nyhet från kyrkan häromdagen. De släpper en karaokeskiva med kyrliga sånger och psalmer. Vilken hit! Att skråla Pärleporten på förfesten måste vara DET ultimata.

Nåja. Solen var det jag skulle skriva om. Ville bara meddela att jag numera sjunger och dansar av glädje när jag kör till jobbet. Världen bjuder på de mest fantastiska soluppgångar och -nedgångar över landsbygds- och skärgårdslandskap. Ljuvligt.
Att jag inte en enda gång behöver ha helljusen tända, varken när jag åker till eller från jobbet, gör också mig glad. Snart är det vår!

Också var det månen. I natt, alltså natten som kommer, ska det vara månförmörkelse. Går jag upp riktigt tidigt kanske jag hinner se det.

3 kommentarer:

mamaMill sa...

såg du nån månfömörkelse? :)

Alexandra sa...

Du såg väl det fina klippet på min blogg. Att sjunga pärleporten går fint fint på en fest =)
Tack för en trevlig lunch! kram

Matilda sa...

Mille: Nej. Orkade inte gå upp tidigt. Och tur va väl det, det var alldeles för mulet för att se något.

Alexandra: Haha, nej det har jag inte sett. Måste kolla det.
Tack själv för lunchen. Va riktigt skoj!