söndag, februari 17, 2008

Ny dag, nya tag

Ibland får saker alldeles för stor propotion. Särskilt när man är jätteförkyld, är slutkörd på jobbet och sitter i sin ensamhet och funderar.
Inte för att det inte är sant, det jag skrev. Men riktigt så illa är det inte.

Jag vet ju att folk bryr sig egentligen. Och att det finns många som bryr sig. Ibland känns det bara inte så.

I dag har jag i alla fall bestämt att det inte ska bli några tårar. Glädje, effektivitet och livslust i stället.
Tack alla som bryr sig!

3 kommentarer:

Nilla nill@hotmail.se sa...

När man fått sova på saken brukar det kännas lite bättre. Dessutom fick du ju skriva av dig ordentligt, kanske just därför som det känns lite lättare idag? Skönt att höra tycker jag, men tro inte att utbrändhetsfaran är över. Den knackar på dörren min vän, så jag fortsätter tjata om att du ska ta semester!! Vi bryr oss om dig jue... PUSS

Alexandra sa...

Det låter som en väldigt bra idé!
Och ja tack, tar gärna en fika nån dag. E ledig heeela vecka 10 förutom fredag och lördag ;)Och så brukar jag ha nån dag ledig mitt i veckan oxå nu när jag e på praktik. Hör av dig! Kram

Matilda sa...

Pernilla: Jag vet att faran inte är över. Behöver semester och ska ha det om några veckor. Då ska jag nog åka hem-hem och bli ompysslad. =)

Alexandra: Då ser vi till att ta en fika snart. Vecka 10 jobbar jag nog kväll bara, tyvärr. Men efter ert bröllop annars. Kram kram!