fredag, februari 29, 2008

Livet är inte lätt och hunden inte mätt

I dag är det skottdagen. Den dag då kvinnor i "jämställdhetens namn" får fria.
Vad det är för jämställt med det har jag dock aldrig förstått. Jämställt innebär ju lika villkor för båda könen. Då borde kvnnor få fria alla dagar alla år.

Jag tänker inte fria i dag i alla fall. Så ni behöver inte fråga mig det heller.

För övrigt känns livet lite jobbigt i dag. Både för mig, hunden och katten.
Jag känner mig hängig igen. Snorig och deppig. Och så kom det snö i natt. Jävla skit.
Och hunden bantar. Hon har blivit en tjock korv och får numera bara äta 125 gram lightmat om dagen. Nu går hon runt och tjurar och är grinig på mig och pojkvännen.

Katten är det inte så synd om än. Det kommer när hon får magknip efter att hon ätit upp hundens lightmat som är alldeles för kraftigt för hennes mage.
Och förresten blev det ännu mer synd om hunden när katten gjorde det. 125 gram minus en kattportion blir mer bantning.
Så nu blir hunden snart grinig på katten också.

4 kommentarer:

mamaMill sa...

Hihihi :)

egoistiska egon sa...

har du hund och katt? det har du nog skrivit om förut, men jag glömmer bort, eller förnekar eftersom jag vill ha hund. och katt. och katt. och hund.

Matilda sa...

Mille: Det är faktiskt synd om henne. Stackars hund... hahahhaha!

Egon: Jag har nog skrivit det förut. Du var allergisk va? Jag tror att du har skrivit det också.

egoistiska egon sa...

nä, men min bror är. tyvärr.