fredag, februari 08, 2008

Bokrea två gånger om året

Den största fördelen med att bo här där jag bor är att jag får bokrea två gånger. Först här, sedan hem-hemma när den riktiga bokrean startar. (Även om jag inte skulle vara hem-hemma under bokrean shoppar mamma åt mig då hon jobbar i en bokaffär.)

Här började bokrean i går. Eller i förrgår kanske. I dag var i alla fall jag och pojkvännen och slängde våra slantar där.
Inte mindre än tolv böcker blev det tillsammans. Underbart.

Här är titlarna:
Sara Kadefors - Fågelbovägen 32
Fred Forsell - Texter att älska till
Elisabeth Gilek - Jessika Jungs saknad
Mikael Niemi - Mannen som dog som en lax
Paul Downswell - Sanna historier om rymlingar
Ken Connor - Elitstyrka SAS
Rachel Dewoskin - Babes in Beijing


Och faktaböckerna:
Roomservice
Frestande smalmat
Färgfotoguiden över Europas Fåglar
Lättlagat till vardags och fest
Ordning och reda hemma


Är jag inte här på ett tag vet ni varför - jag läser.

3 kommentarer:

Petra sa...

Trevligt fyllda kassar. Jag har aldrig råd med böcker än på bok-rean. Så längtar till när den kommer hit.

Jag önskar en skön och rofylld helgläsning.

Nilla nill@hotmail.se sa...

Jag älskar också bokrean. Tyvärr finns det inte tid för att läsa någon bok, så böckerna ligger mest i högar här hemma och samlar damm. Men jag tänker varje år att på semestern, då ska jag läsa =)

Matilda sa...

Petra: Min mamma jobbar som sagt i en bokhandel så jag behöver sällan köpa böcker över huvud taget. Sicken lyx va?

Pernilla: Oj, jag kan inte tänka mig hur det blir när man får barn. Jag måste nog försök ta mig tid ändå, annars dör jag nog!