söndag, februari 24, 2008

Mitt absoluta drömkök

Pojkvännen och jag är fortfarande lika oense om det mesta i huset. Vi slåss om allt snart.
Värst är köket. Båda tycker att det är lika viktigt.

Pojkvännen vill ha kakel mellan köksskåpen och bänkskivan, jag vill ha glasskiva. Pojkvännen vill ha stenskiva, jag vill ha laminat. Pojkvännen vill använda stommen till det färdiga kök han har fått, jag vill köpa nytt. Pojkvännen vill ha klinkers på golvet, jag vill ha trä eller tarkett.

Hur det sen kommer att bli vete gudarna.
Jag vet i alla fall att mitt drömkök ser ut som det här. Från senaste Hus & Hem. Så snyggt med vita luckor, svart bänkskiva och gröntonat glas i stället för kakel.
Så vill jag ha det.

6 kommentarer:

mamaMill sa...

Grönt o svart, tjusigt!! :D

Nilla nill@hotmail.se sa...

MYCKET snyggt och stilrent, precis som jag vill ha det! ME LIKE =)

malin sa...

Jag blev också alldeles kär i det där köket när jag såg det i tidningen. Jag vill också ha en lång textremsa som betyder något för mej bakom glas!

Matilda sa...

Mille: Grönt är skönt. Det är det jag alltid har sagt!

Pernilla: Visst är det! Precis som jag vill ha det också!

Malin: Jo, det var bonusen i ett redan perfekt kök. Fast jag vill nog inte ha recept som de i köket. Snarare något annat mer personligt i så fall.

mamaMill sa...

och ja vet inte vad remmare betyder.. men om det är dricksglasen så sku ja bara berätta att jag har efterrättsskålarna i samma serie som jag fått min mormor. sådeså :p

Matilda sa...

Vet inte heller vad de menar med remmare. Kanske de där dukarna på bordet? Eller glasen, som du sa.
De är härligt retro iaf. Din mormor är härligt trendig!