torsdag, mars 06, 2008

Ibland är jag ganska bra

Fortfarande trevar jag mig fram i mörkret. Jag kan inte direkt påstå att det har börjat ljusna ännu.
Jag pratar så klart om redigeringen. Fjärde dagen gillt i dag. Min sista dag på kursen. I morgon tar jag över som boss i stället.

Jag känner mig i alla fall mäkta stolt hittills. Tittar på debattuppslaget i dagens tidning och slår mig lite i smyg för bröstet. JAG har gjort det. Jag, bara jag.
Känslan är ungefär som när min provanställningsartikel gick i tryck och jag för första gången kunde läsa mina, bara mina, ord i en tidning. Stolthet, på något vis.

Ibland tror jag på det som andra brukar säga till mig: Att jag är bra. Ibland är jag faktiskt ganska bra. Ibland.

3 kommentarer:

mamaMill sa...

Du är jävligt bra Tilda :)

Tesa sa...

Klart du är bra! du är världens bästa Tilda!! Så det så! ;)

Matilda sa...

Jo ja. Såklart! =)
Tilda - the apsolutely best, som jag kallade mig i åttan! =)