onsdag, mars 05, 2008

Så här känner jag mig just nu

Tycker egentligen att Thomas Andersson Wij är lite för dödligt seriös för min smak. Jag skulle till exempel aldrig vilja intervjua honom eftersom jag vet att jag skulle ha svårt att på blodigaste allvar ställa så seriösa frågor som han vill ha och i allmänhet vara så seriös som han är.

Hans senaste singel ”Jag har simmat för långt ut från land” tycker jag heller egentligen inte så mycket om. Den är också lite för seriös. Texten i synnerhet.
Trots det talar låten till mig. Nästan som om den vore skriven av mig i en dyster period. Som om det var jag som hade simmat för långt ut.

I bland känns det nämligen just så. Att jag inte riktigt vet jag jag håller på med, men fortsätter simma. Tills jag är för långt ut.
Jaja, hur som helst. Här är texten: Jävligt seriös. Dödligt seriös. Och sann.
Jag har simmat långt ut från land
och det skymmer
Det känns som om min kraft
kommer ta slut
Ska jag hålla i eller ska jag släppa
Jag har simmat för långt ut från land

Jag stod på en strand
där havet var klart och varmt
Jag var ett barn jag sprang
rakt ut i det glitterblå
Men havet blev djupt
det här havet blev djupt och kallt
Och det som var stort på håll
inte längre lika stort

Jag har simmat långt ut från land
och det skymmer
Det känns som om min kraft
kommer ta slut
Ska jag hålla i eller ska jag släppa
Jag har simmat för långt ut från land

Bär mig dit jag ska
Led mig den bit jag har kvar
Vem kan lämna en plats
han aldrig varit på
Bär mig dit jag ska
Led mig den bit jag har kvar
Om du ser mig
kom och möt mig då

Jag har simmat långt ut från land
och det skymmer
Det känns som om min kraft
kommer ta slut
Ska jag hålla i eller ska jag släppa
Jag har simmat för långt ut från land

3 kommentarer:

mamaMill sa...

Han kankse behöver en livboj? :P

Petra sa...

Jag har inte hört låten. Lyssnar iofs väääldigt sällan på radio ocks¨å. Ja på jobbet då, men där envisas de att spela någon kanal med hits jag inte förstår mig på... :/

Matilda sa...

Mille: Nej. Han borde haft flytväst på sig från början. Då skulle problemet aldrig uppstått.

Petra: Den är ganska skön. Lite enformig kanske eftersom han upprepar att han simmat för långt ut massor med gånger.
Den spelas på P3 hela tiden, om du vill höra den.