fredag, mars 21, 2008

Nu har jag blivit riktigt gammal

Nu är jag ännu närmare döden. Jag är en tant.
Inte nog med att jag i år för första gången (tacka gud för det) gratuleradesi lokalradions firarprogram nu när jag fyllde år, jag vaknar dessutom av mig själv alldeles för tidigt.

Hela mitt liv har jag varit känd som "den som man aldrig kan ringa till innan klockan 12". Numera är jag känd som "den som skickar mess till alla klockan halv nio på morgonen". Ser ni skillnaden?

När jag fyllde 17 tror jag bestämt att det var, och jag och mina vänner drack Ponkbärs (som vi så fint kallade det) utanför mitt hus skrattade vi åt mina pensionerade grannar som var ute och hämtade posten innan vi ens hade gått och lagt oss.
I dag är jag de där grannarna andra skrattar åt.

Klockan är halv tio nu. Jag har redan hunnit äta en brakfrukost, läsa hela gårdagens tidning, spelat löjeväckande spel på mobilen och skrivit här.
Jag är en tant.

3 kommentarer:

Petra sa...

Haha, jag börjar också komma in i de banorna. Så jag får ta och spela lite tv-spel nu och känna mig ung för en stund...hihi.

Matilda sa...

Räknas spel på datorn? Då är jag också ungdomlig i så fall... =)

Petra sa...

Jo men visst räknas det. :)