onsdag, mars 12, 2008

Inte roligt längre

Jaha. Kanske inte skulle skratta och skämta om mina matvanor och min mage längre.
Nu har provsvaren kommit.

Jag har troligtvis magsår. Ska gå på intensivkur i en vecka och få bort alla heliobakter i magen. Två starka antibiotikasorter och en stark magsyrehämmande samtidigt.
Doktorn trodde att jag kunde ha magsår på tolvfingertarmen med tanke på att jag har mest ont på högersida, strax under bröstkorgen.

Han pratade också om ultraljud för att säkerställa att jag inte har gallsten. Pust.
Jag orkar verkligen inte med det här nu. Jag vill inte vara sjuk!

6 kommentarer:

Nilla nill@hotmail.se sa...

Men guuud! Magsår?
Nu måste du ju definitivt ändra levnadsvanor då. Sjuk är det värsta som finns, lider med dig =(

Anonym sa...

Piggna till Matilda.
Vila och ät nåt "mjukt" för magen.

/Marika

mamaMill sa...

Ajajdå..Nä, men på riktigt, tagga ner nu Tilda!

Matilda sa...

Jo, bajs. Nytt liv, ny mat, ny mage tack!

Alexandra sa...

Usch, kan inte tänka mig hur d känns men d kan inte vara roligt! Ta vara på dig. kramar

Matilda sa...

Tack tack. Ska försöka.