fredag, mars 07, 2008

Kom-i-håg-lista för magen

Har knaprat Losec i två veckor nu. Halvtid.
Och det är ingen skillnad alls. Har fortfarande ont, har fortfarande halsbränna och all annan skit.
Högst troligen måste jag själv också förbättra mig. Sluta stressa, äta nyttigare, äta mer regelbundet. Tusan också...

Så här är min att-göra-lista:

* Äta nyttigare saker till lunch. Ingen pizza, ingen sladdrig paj, ingen flottig köttpirog.
* Inte äta äpplen. Ett äpple om dagen håller mig inte borta från doktorn. Snarare tvärtom.
* Inte äta lunch klockan halv tolv och sedan inte äta någonting förrän klockan åtta på kvällen. Dumt dumt.
* Äta mellanmål. Och mellanmål innebär inte en rulle Center. Eller äpplen.
* Inte käka Turkisk peppar när jag är hungrig. Aj aj vad det gör ont i magen.
* Inte dricka sju koppar kaffe om dagen.
* Och om jag dricker kaffe - alltid ha i mjölk. Även om det innebär att jag måste utföra dödssynden att sno från någons tetra i kylskåpet på jobbet.

4 kommentarer:

mamaMill sa...

Låter bra :) Med eller utan magsår borde man tänka på allt det där... Men det är ju inte alltid så roligt tyvärr! Ibland måste man få leva som en slasktratt också tycker jag ^^

Matilda sa...

Visst måste man!
Och förresten bröt jag mot den där listan i dag. Glömde mjölken i kaffet.
Är förresten vin bra för magkatarren?

Äsch, skitsamma. Skål!=)

egoistiska egon sa...

varför får du inte äta äpplen?

Matilda sa...

Egon: Det är för surt. Magsyran diggar det inte. Exakt vad det gör vet jag inte, men det gör ont efter att jag har ätit ett i alla fall. Tyvärr.