tisdag, mars 25, 2008

Helt uppslukad

Testet måste helt enkelt ha visat fel. Just nu är jag en värre boknörd än någonsin.
Har efter hur många år som helst fattat galoppen med Stieg Larssons böcker. Förstår varför mamma köpte alla tre till mig och sa: Läs! De är böcker för dig!

Jag gjorde ett tappert försök att börja läsa dem i höstas, men efter att ha läst fem andra böcker på alldeles för kort tid kunde jag inte ta in mer. Så i går öppnade jag boken igen och började om från början.

Då var klockan kring elva på förmiddagen. Tolv i går kväll var den slut. 13-timmars sträckläsning.
Och nu vill jag bara sluka bok nummer två på samma sätt. Nackdelen är bara att semestern är slut nu. Klockan 14.00 i dag börjar jag jobba igen. Uhuhhuu.

2 kommentarer:

Tesa sa...

sa ju det! att dom är skit bra!! :D har ju bara läst dom första två så du måste skynda dig nu så jag får låna den tredje av dig..;)

Matilda sa...

Jag har aldrig tvivlat på att de är bra.
På ett vis ä jag ganska nöj över att jag inte har läst alla nu. Då har jag ju massa smarrigt kvar. =)