lördag, mars 29, 2008

På krogen - spiknykter

"Åh, denna dag, en så underbar dag"... var gårdagen.
Slutade strax före tio på kvällen och drog på krogen sen. Några kollegor skulle dit och kalasa lite.

Och jäklar va skoj jag hade. Helt spiknykter satt jag tillsammans med andra inte riktigt lika nyktra och njöt. Det händer inte särskilt ofta.
Men vi diskuterade allt mellan himmel och jord och jag hade hur kul som helst. Pallrade mig inte därifrån förrän vid ett på natten.

Fick dessutom höra en kollega beskriva mig som fredlig. Och när hon sa det var det som ett ljus gick upp. Det beskriver mig klockrent.

Är man fredlig undviker man konflikter, bråkar sällan, är godhjärtad och godtrogen och går hellre och mår dåligt ett tag än slänger fram kritik.
Men dessutom är man en jävel på att medla och känna av vad andra menar och har samtidigt en grymt stor förståelse för andras sätt att agera.

Det där är jag i ett nötskal - på gott och ont.

Inga kommentarer: