måndag, mars 31, 2008

Jag mår så bra

Tänk vilken skillnad det är på att vara bakfull och inte vara bakfull. I dag känns det som om livet leker. Och det gör det också. Löning i dag och ledig hela dagen. Och som bonus: Ledig hela dagen i morgon!

Jag som alltid har älskat att jobba har för första gången börjat tänka på pension. Det vore gött att lite (eller mycket) i förtid plocka ut någon dag här och där då man fick vara ledig.
Annars kanske jag skulle börja plocka ut mina miljoner övertidstimmar då och då. Ta en dag ledigt per vecka?! Det skulle vara något va?

Men å andra sidan tror jag inte att jag behöver det. Jag är ledig ganska mycket den närmaste tiden. Vilket i och för sig beror på att jag stundtals jobbar lite mer än vanligt också.
Men det räknas inte.

3 kommentarer:

mamaMill sa...

Du,lite mammaledighet kankse vore nåt? ;)

Matilda sa...

Hahaha! Ja, fast utan barn då. ;P

Anonym sa...

behovet for at se:)