tisdag, april 01, 2008

Trött och förkyld

Dumt huvud får kroppen lida, eller hur är det man brukar säga?
Låg och läste (Stieg Larssons andra nu utläst) helahalva natten i natt igen. Kändes som om huvudet skulle trilla av i morse eftersom det var så tjockt med trötthet.
Men jag kunde helt enkelt inte sluta läsa. Det gick inte. Jag provade till och med.

Att huvudet i dag tycks vara fullt med snor gör ju inte att man känner sig piggare. Samma med halsen. Den värker som tusan och får mig att vilja krypa ner under täcket och läsa den tredje - och tyvärr sista - boken i triolgin.

Men kanske T kan pigga upp mig. Ska dit och våldgästa i nya lyan i dag.

Det vill säga om jag inte slår upp boken. Då lär jag fastna här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja jäklar... de va rätt bra de där böckerna... Sista kapitlet i trean va så spännande att jag nästan kissade på mig... Har nu gått över till Camilla Läckbergs serie, inte fy skam det heller måste jag säga... Kram på dig, hoppas snoret försvinner snart... Tips, använd inte för mycket nässpray, det leder till konstant nästäpp = inte kul...

Matilda sa...

Oj, nu ser jag fram emot trean ännu mer!
Och nej, nässpray ska endast användas sparsamt. Lovar!
Kram!