tisdag, april 29, 2008

Lycka och sorg på samma gång

Älskade söta Madde ringde från Thailand för en timme sen. Hon har varit där och strosat sedan jul ungefär och tänker stanna tills början av juni. Jäkla fusk tycker jag.
I morgon åker hon till Malaysia och har just varit i Kambodja och Laos. Fusk fusk fusk.

Känner mig i alla fall hemskt uppspelt på grund av samtalet. Vi skrattade mest hela tiden.

Lyckan fick dock inte vara så länge. Ringde nyligen till banken i ett helt trivialt ärende och fick då veta att jag övertrasserat mitt konto. Herregud alltså. Minns inte senast jag gjorde det. Typ när jag pluggade kanske.

Damen var grinig på mig också. Sa att jag nog skulle komma dit för ett samtal och diskutera sparande. Hon såg väl att det var slätt på alla mina konton just nu.
Men det hon inte vet är att jag just sparat ihop till ett halvt kök och därför är mitt sparkonto tomt för tillfället. Och förresten får jag lön i morgon.
Så det så!

Inga kommentarer: