söndag, april 27, 2008

Världens snyggaste designer


Hanna Werning är en helt makalös designer. Jag fullkomligt älskar alla hennes grejer. Tapeter, koppar, kläder. Allt!
Hittade de här apsnygga gratulationskorten på hennes hemsida och blev helt kär. Som ni kan se i headern... (För övrigt var min gamla header också från samma Hanna.)

Så otroligt härligt läckert färggrannt. Enda nackdelen är att det knappt går att läsa att det står Matildas magkänsla. Men. Smällar man får ta. Vill man vara fin får man lida pin.

10 kommentarer:

Matilda sa...

Haha! Man blir helt ur i huvudet när man går in på bloggen! Färger och former i headern och i inlägget.
Kanske en aning för mycket. Till och med för mig!

Matilda sa...

yr i huvudet... inte ur.

mamaMill sa...

du verkar minst sagt lite yr Tilda :D

malin sa...

Kan du inte ändra rubriken till vitt? Kanske med svart kontur? Då tror jag det blir läsbart.
Snygga prylar spottar hon ur sej hur som helst!

Matilda sa...

Malin: Mina html-kunskaper sträcker sig inte så långt.
Jag provade med massor av olika färger och försökte skapa en ram men lyckades bara göra en ram runt hela rubriken, inte kontur på texten...

Matilda sa...

I made it, I made it! Det funkar i Explorer i alla fall!
Återigen: I rock på html! =)

egoistiska egon sa...

jaha, och jag som precis skulle skriva att du borde testa en annan färg än vitt på texten eftersom den på samma gång verkar lysa som en neonfärg samtidigt som jag inte ser vad det står. vad hade du för färg innan? eller så skippar du texten övhtaget. :)

Matilda sa...

Egon: Ajdå. Då gissar jag att du inte har explorer. Min fina htmlkod verkar bara funka där...

Jag får se hur hemskt det ser ut när jag kommer till jobbet i morgon där jag både har safari och firefox.
Jag kanske gör som du sa och tar bort den helt ett tag. Eller så fixar jag in texten direkt i bilden. Då kan jag göra hur mycket kontur jag vill. =)

malin sa...

Det blev ju finfint i Explorer! Som jag aldrig använder... men fint att veta ATT det fungerar någonstans =)

Matilda sa...

Malin: Visst var det! Men nu orkar jag inte försöka fixa det bättre. Nu får det vara orange. Ett tag i alla fall.