tisdag, april 22, 2008

Kom inte här och snacka jämställdhet

Scenario för några minuter sedan:

Jag sitter på knä och byter däck på bilen. Känner mig grabbig som tusan. Har till och med smuts på kinden.
Pojkvännen står bredvid och tittar på och säger: Jaha, ja då går jag och dansar då. Hej då!

Kom inte och säg att vi lever något gammalt uråldrigt ingrott förhållande i alla fall. Jämställt så det förslår!


Och att pojkvännen just innan scenariot var tvungen att hjälpa mig att skruva upp de där jävla bultarna så att jag kunde byta däck hör inte till saken. Muskelstyrka har INGET med jämställdhet att göra. Så det så!

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Vet känslan av att måsta begära hjälp för att få upp bultarna för att kunna byta däck! Men det hör inte till saken, det var ändå du som bytte dom =)

Matilda sa...

Precis! Att man behöver lite extra muskler ibland räknas inte!