måndag, april 21, 2008

Lite perspektiv på livet

Hittade en rolig lista hos onekligen som onekligen (haha) gav lite perspektiv på tillvaron. Livet förändras. Minst sagt.

För femton år sedan (1993)
Gick jag i femman och hade tröjor i krossad sammet och katthalsband runt halsen.
Det största bekymret i världen var om killen i klassen var intresserad av mig eller av min kompis. Och vem man skulle "va" med efter skolan.

För tio år sedan (1998)
Gick jag i ettan på gymnasiet och hade svarta Savann-byxor och ljusblå skjorta istoppad i byxorna.
Hade just fyllt 17 år och drack så mycket öl jag bara kunde komma åt. Livet var ganska bekymmersamt.

För fem år sedan (2003)
Hade jag flyttat hemifrån och träffat pojkvännen.
Utbildade jag mig till fotograf vilken var en brytpunkt i mitt liv då jag insåg att jag faktiskt kunde tänka mig att leva här där jag bor nu. I övrigt var jag ganska ensam den här tiden.

För 3 år sedan (2005)
Hade jag ett halvår tidigare börjat jobba på tidningen. Det gjorde att mitt gamla jag kom tillbaka och jag skrattade som aldrig förr.
Kände det som att jag hade hittat mitt kall i skrivandet. Jag var lycklig.

För 1 år sedan (2007)
Flyttade jag och pojkvännen till en ny lägenhet och för första gången kände jag det som att lägenheten också var min.
Började trivas med livet igen efter en svacka. Och blev arbetsledare på jobbet.

För tre månader sedan (januari)
Jobbade jag mest hela tiden. Arbetsledare så gott som varannan vecka vilket i sin tur var en bidragande orsak till att jag fick magsår.
Pojkvännen började på allvar att bygga på huset med målet att vi ska flytta in i år.

Igår (19 april 2008)
Storstädade jag hela lägenheten och var gräsänka då pojkvännen varit bortrest på jobb hela helgen.

Idag (20 april 2008)
Är jag ledig. Ska byta däck på bilen och åka in till stan och hämta tapeterna till köket som äntligen kommit. Och hitta jättesnygga billiga kläder!

Imorgon (21 april 2008)
Ska jag jobba igen. I övrigt inga planer.

Om ett år (21 april 2009)
Bor jag och pojkvännen i huset och njuter av varje sekund. Och vi är lyckligare än någonsin! Så klart!

2 kommentarer:

mamaMill sa...

Jag vågar inte skriva nåt såntdär.. Jag har ingen aning om nåt! inte framtiden iaf.. :)

Matilda sa...

Inte jag heller! Men dåtiden har jag ganska stor koll på i alla fall.