lördag, april 12, 2008

Ingen panik - alla på en gång

Det är inte lätt att vara poppis. Det är bara att konstatera.
Satt i godan ro och planerade köket: kollade vilka skåp som fanns på lager, tittade vad olika bänkskivor kostade och så vidare och så vidare.

Började bli trött i huvudet och bestämde mig för att gå i duschen och rensa tankarna lite. Det skulle jag inte ha gjort.
Direkt när vattnet började strila över mig hörde jag svagt att min mobil började ringa. Sen ringde den en gång till.

Tyst ett litet tag. Sen ringde hemtelefonen. Sen mobilen igen.
Väl ute ur duschen hann jag knappt börja torka mig innan hemtelefonen ringde igen. Jag hann precis svara innan det ringde på dörren. I klädd handduk och droppande hår rusade jag in på toan efter morgonrocken medan jag ropade kom in och samtidigt pratade i telefonen.

Jag hann lägga på telefonen och hälsa på gästen innan mobilen ringde igen.
Och jag som trodde att helgerna var till för att stressa NER. Inte mer.

Inga kommentarer: