söndag, april 20, 2008

Rensa i äckelpäckelröran

Drömde helt sjukt i natt. Jag och pojkvännen var med i tv-programmet "Du är vad du äter", "Lyxfällan" och "Rent hus". Eller en kombination av alla tre plus lite nya egna regler där programmet också granskade vårt sexliv... Som sagt, en sjuk dröm.

I alla fall så sa damerna i "Rent hus" att det såg hemskt ut hemma hos oss. Vi hade miljoner kvalster i sängen, bakterier i köket och en massa annat äckelpäckel lite överallt.
Och deras ord har liksom bitit sig fast i min hjärna. Som om de vore sanna. Därför ska jag dra igång projekt storstädning i dag.

Och det behövs. I fredags hade vi bott i den här lägenheten i ett år och i ärlighetens namn har vi bara gjort en enda megastor storstädning. Orsak: Det är helt enkelt inte roligt.
Som jag sa till några vänner i går: Jag är en pedant som hatar att städa. Hur nu det går ihop.

4 kommentarer:

Nilla nill@hotmail.se sa...

Det bästa jag vet är när det är städat och rent överallt, men precis som du så avskyr jag resan dit... Hatar också att städa, men finns det egentligen nån som gillar det? I så fall får den personen mer än gärna komma hem till mig och utöva sin hobby! =)

Matilda sa...

När du har hittat den där personen kan du ge numret till mig sen. Hon eller han får gärna komma hit också.
När jag blir rik ska jag baske mig anlita en städfirma för att städa hemma! =)

egoistiska egon sa...

vad ingår i begreppet storstädning? vi har också bott här i ett år snart, men aldrig heller städat mer än dammat och torkat av lite här och där.

Matilda sa...

Egon: Hmmm, ja ingen aning faktiskt. För mig innebär det att dammsuga, torka alla golv, damma där det syns och städa toan inklusive duschkabin och bastun.
Det är ett dagsverke. För mig som hatar att göra det i alla fall. Jag tar ju så mycket pausar hela tiden!