tisdag, april 15, 2008

För mycket i huvudet

Egon skrev för några dagar sedan om att det vore bra att ha en skrivare som kunde printa ut det man tänkte på. På så sätt skulle man lätt kunna bli författare och definitivt skulle man kunna vara extremt aktiv på bloggen.

Just nu skulle den där skrivaren vara ganska bra. Dels skulle det gå snabbare att skriva på jobbet vilket skulle innebära att jag inte skulle behöva sitta där till sju, halv åtta varje dag.
Och dels skulle jag kunna uppdatera här utan att det krävdes en kraftansträngning.

Problemet är nog bara att skrivaren snabbt skulle säga "Out of paper - Intervention needed" och "Utför service på skrivaren", precis som våra trötta på jobbet meddelar oss dagligen.
Har nämligen alldeles för mycket där uppe just nu.

Det är lokala nyheter, köket som ska handlas på fredag, internationella nyheter och allmänna slötankar. Det är livsfrågor, födelsedagar som jag måste komma ihåg och klädplanering inför sommarens bröllop som vi är bjudna på. Det är barndomen, politik, lilla Engla och eventuella tapeter till huset. Det är pengaöverföringar som måste göras snarast, städångest och kattskit som luktar. Det är datormissbruk, Stieg Larssons sista bok som väntar på att få bli öppnad, lunchmat till morgondagen och en stilla undran varför det onda i magen trots penicillin inte är försvunnet.

"Overload", skulle skrivaren kalla det. Pust.

2 kommentarer:

egoistiska egon sa...

ärsch, jag tror ändå att skrivaren skulle vara lösningen på dina problem! man får ju välja själv när man ska skriva ut, så precis alla tankar kommer ju inte ut. ;)

Matilda sa...

Okej då! Tillverka en så köper jag. Jag är inte mer svårövertalad än så.