onsdag, mars 26, 2008

Nyheternas värsta fiender (eller nåt)

I går på jobbet pumpade adrenalinet. Tajt deadline och jag och kollega E hade värsta teamworket.
Som två agenter (jo, låt mig få låtsas) bevakade vi, fyllde i varandras luckor, kämpade och sprang oss hostiga för att få med ett knäck i tidningen. När jag kom till platsen smakade det blod och järn i munnen. Andningen började inte bli normal förrän en kvart senare.
E skrev, jag tog beslutet. Rapporterade via telefon medans jag sprang tillbaka till jobbet.

Och vi fick ut nyheten. Hela grejen. Och även ut på nätet. Teamwork när det är som bäst!

Det är det där som är att vara reporter! Det är de där få gångerna som jag får en egentlig tillfredställelse med mitt jobb.
Fan va jag är störd!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mer än normal skulle jag säga..:) nåå Indigo på fredag?? Kram Marika

Matilda sa...

Jo, ja. Jag hörde det i går, att du skulle komma hit. Jag jobbar kväll och kör som sagt bil till jobbet, men jag kanske kan komma en kortis efter jobbet och ta en kaffe och säga hej. =)