fredag, december 26, 2008

Julafton och snart vatten i huset

Pojkvännen jäklades bara. Jag fick självklart en julklapp. En liten ljuskrona för värmeljus som han gjort själv. Svetsat, målat och grejat. Bara för min skull. Så söt!

Annars flöt julen på utan varken missöden eller annat. Har käkat så mycket julmat att jag nästan kräks vid tanken på det. Och choklad. Jag och pojkvännen fick i runda slängar två kilo choklad som vi tydligen ska smälla i oss.
Som om magen inte putar tillräckligt.

I dag är det stora städardagen här hemma. Har inte tid någon annan gång.
Jag jobbar hela helgen och nästa vecka, då jag är ledig, kommer grävarkillen till bygget för att gräva ut till vattenledningen. Och då måste jag vara där och tryna ju. Och spackla kanske... som jag aldrig gjort förut.

Och just ja. På julafton fick jag veta att ytterligare ett par ska ha baby. Så nu blir det fyra i sommar. Värsta babyboomen.
Men A och F, som skulle ha sin baby på julafton, har ännu inte fått den. Hoppas den väntar några dagar till då, så det blir en 2009:a.

5 kommentarer:

Ojsan sa...

Vilken tur att det faktiskt var så att han jäklades :) Och vilken söt och omtänksam julklapp!

Anonym sa...

D är gullig han =)

Ingen bebis ännu.....det är ju bara 5 dagar kvar till 2009 så kanske det blir en 09.

Jag kan hjälpa er med chokladen sen, om det finns något kvar....

Matilda sa...

Foxy: Jättetur och jättesöt. Håller med.

A: Fyra dagar kvar i dag. Spännande...
Du får gärna hjälpa till med chokladen. I fall du hinner innan pojkvännen ätit upp allt. =)

Anonym sa...

Å, hjälp vad jag blir nyfiken!! VEM ska ha bebis nu?? Kanske nån vi känner?!?

Trevligt att läsa att ni hade det bra iaf. Och härligt att D fixat julklapp ändå. Han kan han!!!

Kram på er från oss

p.s. vi är fler som är snoriga...Felicia framför allt i detta hus...:-(

Matilda sa...

Erica: Tror inte att ni känner någon som ska ha baby. I alla fall har ni inte hört det från mig i så fall. =)

Jo, pojkvännen kan han! Kram tillbaka!