tisdag, december 02, 2008

Man blir trött av att vara ledig

Det finns få saker som tar så på krafterna som att vara ledig. Har så mycket komp att jag inte får ha mera och har därför tagit ledigt i två dagar.
Hade stora vida planer på att få storstädat, få massor gjort på bygget, få tid för mig själv och allt vad jag hade planerat.

Men det blev varken hackat eller malet. Jag har inte gjort någonting på två dagar. Bara lagat mat, vikt lite tvätt och plockat ur diskmaskinen. Sammanlagd tid: cirka en timme.
Resten av tiden har jag förspillt. På att sitta här och göra om bloggen. Typ.

I dag var jag faktiskt lite duktig förresten. Åkte till veterinären med hundskrället. Fick order att tvätta henne med babyolja. Mysigt att ha henne runttraskande i lägenheten sen. Usch. Så fick hon behandling för skabb trots allt. Veterinären hittade som sagt ingen skabb men tyckte det var lika bra ändå. Hoppas det blir bättre nu.

I kväll ska jag följa med pojkvännen till bygget. Helt otippat ska jag spackla.
Kanske kanske kan värmen komma igång i dag också. Pannan är på plats, vatten är fyllt i tankarna. Det saknas typ bara lite el för fläkten. Sedan är det bara att elda.
Inflyttningen närmar sig.

Inga kommentarer: