lördag, december 20, 2008

Tre år hit eller dit ...

Det är lördag. För första gången på ... ja, evigheter har jag inget planerat. Pojkvännen ska på julbord men jag vill inte följa med.
Så jag har en hel kväll bara med mig själv framför mig. Lär bli uttråkad.

I alla fall så har jag fördrivit tiden med att googla lite. Sånt gör jag när jag har tråkigt. Hittade mycket roligt. Och faktiskt en konstig grej också.

Först det här. Min gamla klasskompis som läste foto med mig har gett ut en bok. Ganska coolt faktiskt.
Flera av klasskompisarna verkar lyckas. Jag å andra sidan har inte ens en vettig kamera längre. Men det blir en så småningom.

Också hittade jag en kompis kompis från förr som gett ut en bok och snart ger ut sin andra. Också hörs hon i P3 ibland.
Fan vad vissa lyckas.

Och nu till det konstiga. För första gången någonsin googlade jag ett av mina ex och hittade mycket konstig info. Han hade blivit en duktig illustratör, vilket inte är förvånande. Det som är mer förvånande är att han är född 1972, enligt alla källor.

Till mig sa han att han var född 1975. Och det har jag trott fram tills nu. Firade ju för fan till och med hans 26:e födelsedag. Eller 29:e kanske jag ska säga...
Jag visste att han var skum, men riktigt så skum anade jag faktiskt inte.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Haha. Att googla folk är bland det roligaste som finns när man är uttråkad eller bara allmänt nyfiken.
God Jul!
/Marika

Matilda sa...

Och att googla vissa är roligare än andra.
God jul själv!

malin sa...

Sannerligen skumt! Haha! Man ska inte ljuga om sej själva nowadays, inte med googlandet som sanningsägare.

Matilda sa...

Malin: Man ska tydligen vara försiktig med sådant. Även om det tog sju åtta år innan jag kom på honom.

egoistiska egon sa...

haha, vafan! aldrig fattat folk som ljuger om sin ålder sådär.

Matilda sa...

Egon: Inte jag heller. Dessutom var vi ihop i typ tre fyra månader. Och han sa inte sanningen en enda gång under den tiden. Skumt skumt.