torsdag, december 11, 2008

Snart en gnällkärring

Min kommun tycker inte som jag. Man vill ändra på saker som jag inte vill ändra på, för att göra en lång historia kort.

Så jag har bestämt mig för att bli en gnällkärring. Om kommunen ändrar på grejerna och livet blir sämre för mig kommer jag att ringa till kommundirektören (som visserligen inte fattar besluten, men någon måste jag ju ringa till) och gnälla. Och klaga. Och vara arg.
För så grinig är jag just nu. Fan ta dem om det blir sämre.

När jag ändå är i farten tänkte jag börja köra riktigt riktigt långsamt mitt på vägen så att jag skapar ännu mer irritation. Då blir jag en gnällkärring på alla sätt och vis. Gött!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu blir jag nyfiken!! Vilka beslut är du igång på??? Vill veta mera...

Tänk om jag missat nåt??;-)

Matilda sa...

Man vill gå ur de två organisationerna som börjar på M. En med sopor och en med kurser.
Och det tycker jag är en urbota dum idé.